Cara Menggunakan Bahan Kimia Rawatan Air 1

Cara Menggunakan Bahan Kimia Rawatan Air 1

Kami sekarang lebih memberi perhatian untuk merawat air buangan apabila pencemaran persekitaran semakin teruk. Bahan kimia rawatan air adalah alat bantu yang diperlukan untuk peralatan rawatan air kumbahan. Bahan kimia ini berbeza dalam kesan dan menggunakan kaedah. Di sini kami memperkenalkan kaedah penggunaan bahan kimia rawatan air yang berbeza.

I.Polyacrylamide menggunakan kaedah: (Untuk industri, tekstil, kumbahan perbandaran dan sebagainya)

1. cairkan produk sebagai larutan 0.1% -0,3%. Lebih baik menggunakan air neutral tanpa garam semasa mencairkan. (Seperti air paip)

2. Sila ambil perhatian: Semasa mencairkan produk, sila kawal kadar aliran mesin dos automatik, untuk mengelakkan penggumpalan, keadaan mata ikan dan penyumbatan dalam saluran paip.

3. Pengadukan harus lebih dari 60 minit dengan 200-400 gulungan / minit. Lebih baik mengawal suhu air 20-30 ℃, yang akan mempercepat pembubaran. Tetapi pastikan suhu di bawah 60 ℃.

4. Kerana julat ph yang luas yang dapat disesuaikan oleh produk ini, dosisnya dapat 0.1-10 ppm, dapat disesuaikan dengan kualiti air.

Cara menggunakan koagulan cat kabus: (Bahan kimia yang terutama digunakan untuk rawatan kumbahan cat)

1. Dalam operasi mengecat, secara amnya tambahkan cat koagulan A pada waktu pagi, dan kemudian semburkan cat secara normal. Akhirnya, tambahkan koagulan cat kabus B setengah jam sebelum berhenti bekerja.

2. Titik dos pembekuan kabut cat Ejen A berada di saluran masuk air yang beredar, dan titik dos agen B berada di saluran keluar air yang beredar.

3. Mengikut jumlah cat semburan dan jumlah air yang beredar, sesuaikan jumlah koagulan cat kabut A dan B tepat pada masanya.

4. Mengukur nilai PH air yang beredar secara berkala dua kali sehari agar tetap di antara 7.5-8.5, sehingga agen ini dapat memberi kesan yang baik.

5. Apabila air peredaran digunakan untuk jangka waktu tertentu, kekonduksian, nilai SS dan kandungan pepejal terampai dari air yang beredar akan melebihi nilai tertentu, yang akan menjadikan agen ini sukar larut dalam air yang beredar dan oleh itu mempengaruhi kesannya ejen ini. Sebaiknya bersihkan tangki air dan ganti air yang beredar sebelum digunakan. Waktu penggantian air berkaitan dengan jenis cat, jumlah cat, iklim dan keadaan khusus peralatan pelapisan, dan ia harus dilaksanakan sesuai dengan saranan teknisi di tempat.


Masa pengeposan: 10 Dis-2020