Cara Menggunakan Bahan Kimia Rawatan Air 2

Cara Menggunakan Bahan Kimia Rawatan Air 3

Kami sekarang lebih memberi perhatian untuk merawat air buangan apabila pencemaran persekitaran semakin teruk. Bahan kimia rawatan air adalah alat bantu yang diperlukan untuk peralatan rawatan air kumbahan. Bahan kimia ini berbeza dalam kesan dan menggunakan kaedah. Di sini kami memperkenalkan kaedah penggunaan bahan kimia rawatan air yang berbeza.

I.Polyacrylamide menggunakan kaedah: (Untuk industri, tekstil, kumbahan perbandaran dan sebagainya)

1. cairkan produk sebagai larutan 0.1% -0,3%. Lebih baik menggunakan air neutral tanpa garam semasa mencairkan. (Seperti air paip)

2. Sila ambil perhatian: Semasa mencairkan produk, sila kawal kadar aliran mesin dos automatik, untuk mengelakkan penggumpalan, keadaan mata ikan dan penyumbatan dalam saluran paip.

3. Pengadukan harus lebih dari 60 minit dengan 200-400 gulungan / minit. Lebih baik mengawal suhu air 20-30 , itu akan mempercepat pembubaran. Tetapi pastikan suhu di bawah 60 .

4. Kerana julat ph yang luas yang dapat disesuaikan oleh produk ini, dosisnya dapat 0.1-10 ppm, dapat disesuaikan dengan kualiti air.

 Cara menggunakan polyaluminium klorida: (berlaku untuk industri, percetakan dan pencelupan, air sisa perbandaran, dll.)

   1. Larutkan produk polyaluminium klorida pepejal dengan air pada nisbah 1:10, kacau dan gunakan.

  2. Mengikut kekeruhan air mentah yang berbeza, dos optimum dapat ditentukan. Secara amnya, apabila kekeruhan air mentah adalah 100-500mg / L, dosnya adalah 10-20kg per seribu tan.

  3. Apabila kekeruhan air mentah tinggi, dos dapat ditingkatkan dengan tepat; apabila kekeruhan rendah, dosnya dapat dikurangkan dengan tepat.

  4. Polyaluminium klorida dan polyacrylamide (anionic, cationic, non-ionic) digunakan bersama untuk hasil yang lebih baik.


Masa pengeposan: 02-02-2020